Rozliczania kosztów dostawy gazu sieciowego do budynków wyposażonych w zbiorcze gazomierze
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej "Hutnik" informuje mieszkańców budynków wyposażonych w zbiorcze gazomierze (a więc w budynku przy ul. Łódzkiej 6 / Glinianej 59-61 oraz w budynku przy ul. Glinianej 67-69), Rada Nadzorcza Uchwałą nr 1/07/2020 z dnia 15.07.2020 roku przyjęła nowy Regulamin rozliczania kosztów dostawy gazu sieciowego do budynków wyposażonych w zbiorcze gazomierze.
Zgodnie z tym Regulaminem pierwszym okresem rozliczeniowym kosztów dostawy gazu będzie okres od 01.01.2020 r. - do 31.12.2020 r.
W menu "Akty prawne" jest dostępny tekst tego Regulaminu.
Rozliczenia kosztów dostawy i zużycia gazu zostaną dostarczone do mieszkańców (do właścicieli mieszkań i innych użytkowników mieszkań posiadających tytuł prawny do lokali) w terminie do 31.03.2021 r.
Podstawą rozliczenia kosztów stałych (opłaty abonamentowe i opłaty dystrybucyjne stałe) jest powierzchnia użytkowa lokalu mieszkalnego.
Podstawą rozliczenie kosztów zmiennych (zależnych od zużycia gazu) jest proporcja zużycia wody w lokalu do sumy zużycia wody na wszystkich wodomierzach lokalowych przeznaczonych do pomiaru zimnej i ciepłej wody użytkowej w lokalach wyposażonych w odbiorniki gazu.
Użytkownik lokalu może wnieść na piśmie do Spółdzielni reklamację do otrzymanego rozliczenia kosztów dostawy gazu w nieprzekraczalnym terminie 30 dni od daty jego otrzymania. Reklamacje wnoszone po tym terminie nie będą uwzględniane. Uznane reklamacje będą rozliczane w następnym okresie rozliczeniowym.
Informację przygotował: Witold Król, dnia 2021.02.04