Nowy Regulamin windykacji należności oraz księgowania opłat za lokale

Utworzono dnia 11.07.2022

SZANOWNI MIESZKAŃCY

Uchwałą nr 01/06/2022 z dnia 24.06.2022 r. Rada Nadzorcza zatwierdziła nowy Regulamin windykacji należności oraz księgowania opłat za lokale w Spółdzielni Mieszkaniowej „HUTNIK” we Wrocławiu.

 

Główne postanowienia Regulaminu to:

  1. Podstawowym obowiązkiem:
  1. członka spółdzielni, posiadającego tytuł prawny do lokalu mieszkalnego,
  2. właściciela lokalu mieszkalnego lub użytkowego,
  3. najemcy lokalu użytkowego,
  4. najemcy lokalu wynajmowanego z części wspólnych,
  5. najemcy miejsca parkingowego

jest terminowe płacenie zaliczek na media i opłat eksploatacyjnych za lokal lub miejsce parkingowe. Terminy wnoszenia opłat dla wymienionych w pkt. a), b), d) i e) jest zgodny z treścią § 78 pkt 1 Statutu Spółdzielni („co miesiąc do 25-go dnia każdego miesiąca za dany miesiąc”). Terminy wnoszenia opłat dla wymienionych w pkt. c) – zawarte są w umowach najmu.

  1. Za opłaty, o których mowa powyżej, solidarnie z członkami Spółdzielni oraz z osobami niebędącymi członkami Spółdzielni, którym przysługuje tytuł prawny do lokalu, odpowiadają stale zamieszkujące z nimi w lokalu osoby pełnoletnie, za wyjątkiem pełnoletnich zstępnych pozostających na ich utrzymaniu, a także osoby faktycznie korzystające z lokalu.
  2. Sposób zaliczenia dokonanych opłat:
    1. Dłużnik mający względem Spółdzielni kilka długów tego samego rodzaju może wskazać, przy spełnieniu świadczenia, który dług chce zaspokoić. Jednakże to, co przypada na poczet danego długu, Spółdzielnia może przede wszystkim zaliczyć na związane z tym długiem zaległe należności uboczne (odsetki od zadłużenia) oraz na zalegające świadczenia główne;
    2. Jeżeli dłużnik nie złożył oświadczenia o którym mowa w ust. 1, Spółdzielnia zalicza spełnione świadczenie, gdy jest kilka długów wymagalnych, na poczet najdawniej wymagalnego.
    3. Na poczet zadłużenia z tytułu opłat za lokale Zarząd Spółdzielni zalicza:
      1. Nadpłatę z tytułu rozliczenia kosztów i opłat za centralne ogrzewanie i podgrzanie ciepłej wody użytkowej,
      2. Nadpłatę z tytułu rozliczenia kosztów i opłat za zimną wodę,
      3. Nadpłatę z tytułów rozliczenia kosztów i opłat za gaz zbiorczy,
      4. Nadpłaty z innych tytułów,

na poczet zadłużenia najdawniej wymagalnego.

Jeżeli nadpłaty wymienione w punkcie c) pokryły całość zadłużenia z tytułu opłat za lokale, pozostałą część nadpłaty Zarząd Spółdzielni może zaliczyć (w braku innej dyspozycji wierzyciela) na pokrycie bieżących lub przyszłych opłat za lokale.

Nowy regulamin jest dostępny na stronie internetowej Spółdzielni:

http://hutnik.naszaspoldzielnia.com/img/upload/files/701656677716-1.pdf

 

Informację przygotował: Witold Król, 11.07.2022 r.